El viaxe a la lluz

El viaxe a la lluz

Ruma Barbero

VII Premiu “Alfonso Iglesias” de Cómic

Suburbia

144 páxs.

///

Na década de los cincuenta del sieglu XX, mientres les democracies de mediu mundu entamaben el viaxe de reconstruyise moral y físicamente mirando pa un futuru en paz y llibertá, la dictadura española, fascista y nacional-católica, entraba na so segunda década d’autarquía y aisllamientu, basada nun sistema de castes decimonóniques. Mentanto, nos montes asturianos desendolcábase, quiciabes, la última llucha romántica na Europa continental.
Nuna dómina d’allancamientu social, represión política, adoctrinamientu relixosu, capadura moral y atrasu cultural, cualquier contactu col esterior yera una lluz a la que siguir.
Les vivencies reales de la so familia materna cola guerrilla’l conceyu Ponga, válen-y a Ruma Barbero pa entamar un rellatu de ficción amable y enllenu de lluz dientro de los años más grises de la nuestra historia recién.

Ruma Barbero (Somió, Xixón, 1971). Miembru fundador xunto al músicu y dibuxante Ígor Medio del grupu Felpeyu, ye una pieza fundamental de la música asturiana d’anguaño, na que tamién destaca por colaboraciones con otres formaciones como Los Ciquitrinos o por ser lletrista pa bandes como Tejedor, Blima, Pandereteres de Fitoria y pal proyectu “Aire”. Llicenciáu en Belles Artes pola Universidá de Salamanca, ye’l campu de la ilustración otru de los tarrenos que pisa con soltura y éxitu. Yá en 1996, fundaba xunto con otros compañeros la editorial Cactus Comics. Colaboró con revistes fundamentales como El Llapiceru o Gomeru, asina como con medios de comunicación como Les Noticies, Güei o El Comercio. Cola novela gráfica autobiográfica Manzajú algamaría en 2009 el Premiu Alfonso Iglesias de Cómic. En 2012 vio la lluz un ambiciosu trabayu tituláu La Chelita. El Salvador 1992 col qu’algamaría’l Premiu al Meyor Llibru n’Asturianu de 2012 que concede la Tertulia Malory. En 2013 col sellu Tierra Llibros publicaba Aguantando cachones: una selección de les historietes que fue publicando ente 2011 y 2013 nel so fanzine/dixital del mesmu nome y más tarde Moyando’l culu 2015.

Otros artículos en esta sección...

Compartir

Sobre el autor

Red de Bibliotecas Públicas del Pdo. de Asturias